De eerste drie weken in Australie:)! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joosje Joosten - WaarBenJij.nu De eerste drie weken in Australie:)! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Joosje Joosten - WaarBenJij.nu

De eerste drie weken in Australie:)!

Door: Joosje Joosten

Blijf op de hoogte en volg Joosje

13 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hallo Iedereen,

Ik heb eindelijk de tijd (en zin) gevonden om mijn eerste verhaal te schrijven:)!
Zoals jullie weten starten 12 februari mijn nieuw avontuur! 12 februari was ik dan ook al vroeg uit te veren om op tijd op schiphol te arriveren. We hadden zelfs nog tijd over om samen nog wat te drinken. Er waren een aantal lieve familieleden en vrienden meegekomen om mij uit te zwaaien (Annemiek, Peter, Willem, Marijn, Janine, laura, Chris, Vero, Veronique en Geert)!! Ik dacht dat het afscheid nemen mij moeilijk zou vallen, maar dat viel eigenlijk wel mee:). Om 10.30 uur vertrok mijn vliegtuig naar Singapore! Allebei de vluchten zijn goed verlopen. Ik kreeg genoeg eten (misschien iets te veel:s) en had genoeg films om uit te kiezen. Na 12 uur was het tijd om mijn benen te strekken in Singspore. Ik had bijna 4 uur de tijd om over te stappen, dus dat was een fluitje van een cent:). In Singapore heb ik het vliegtuig gepakt naar Sydney:)! Na 7,5 uur vliegen was ik dan eindelijk in Sydney aangekomen. Ik heb er in totaal 24 uur over gedaan. Bij aankomst stond So-Lan en Phil op mij te wachten en mocht ik met hun mee naar huis in hun dikki Landrover (Helaas mag ik er niet in rijden, misschien maar goed ook want heb de auto al beschadigd waar ik in mag rijden:s). Toen we bij het huis aankwamen moesten we naar beneden om bij het huis te komen. We hoefde niet te trap te pakken, maar ze hadden gewoon een soort van buiten lift. Erg cool:)! Het was al laat, dus iedereen ging al naar bed. De dag erna mocht ik uitslapen, maar door mijn jetlag was ik in de ochtend natuurlijk al klaar wakker. Ik ben toen maar meteen aan de slag gegaan en heb met de oude au pair Franziska het kindje (Jin-Kwan) naar school gebracht en de boodschappen gedaan voor de familie. De eerste week heb ik vooral meegekeken hoe Franziska alles aanpakte. In de tweede week heb ik al een aantal dingetjes overgenomen en vanaf de derde week doe ik alles in mijn eentje. Dit gaat mij tot nu toe goed af. De familie is echt super aardig en ze hebben gevoel voor humor:). Dus ik vermaak mij goed hier. Het kindje is erg schattig en lief maar kan ook wel eens ondeugend zijn. De omgeving is hier echt super mooi! Er is overal groen en water te zien. Het huis waar ik nu voor de 6 maanden in woon ligt bij het water. Jin vind het dan ook geweldig wanneer het lekker weer is om in het water te spelen. Moeder wees gerust, het is niet erg diep hier en Jin kan hier overal staan;). Ook wanneer het ab is vind Jin het heerlijk om in de modder te spelen.

Buiten de au pair taken heb ik natuurlijk nog andere leuke dingen gedaan. De eerste paar weken heb ik veel opgetrokken met Franziska en haar vrienden. Ik heb gekajakt (hier hebben ze namelijk een eigen kajak), Ik heb in de omgeving gerend, ik ben naar Palm Beach geweest, ik ben naar de art galllery geweest, ik ben naar Chinees garden geweest (hier mochten we ons zelfs verkleden:-D), Ik heb zelf carnaval gevierd op het strand in Mona Vale, ik ben naar Marti Gras geweest, ik ben naar een Nederlandse avond in de stad geweest en ben afgelopen weekend met een reis organisatie na de Blue Mountains geweest. Dit weekend was erg geslaagd! Ik ben in het centrum opgestapt en ben met een bus naar de Blue mountians vertrokken. Daar hebben we een route gelopen naar een aantal watervallen. De weg er naar toe was goed te doen, maar de weg terug was erg vermoeiend. De weg heen was namelijk berg af en we moesten de zelfde weg terug lopen:s. Gelukkig was het de moeitewaard, het was namlijk erg mooi (de foto's volgen nog:)). Hierna zijn we naar de Three Sisters geweest. Bij de Three Sisters in de buurt hebben we in de steilste trein ter wereld gezeten. Deze trein gaat namelijk over een berg heen. Rond 16.00 uur zijn we naar het hostel gegaan. Vanaf nu hadden we vrije tijd. Minder dan de helft van de mensen bleef slapen in het hostel en de rest ging terug naar Sydney. Ik ben met een groepje gaan eten en zijn in de avond samen op stap geweest. Onze groep bestond uit: 5 Nederlanders, 2 Fransen, 1 Belg, 1 Duitser en 1 Engelse. De dag erna moet ik vroeg opstaan om te gaan abseilen. Dit was erg leuk! We hebben eerst geoefend op een bergje van 7 meter, daarna op een eentje van 15 meter en als laatste (het echte werk) hebben we abgeseild van 30 meter. Maar goed dat ik geen hoogtevrees had:). Natuurlijk was ik de enige van de groep die gewond was geraakt:s. Maar goed ik heb het overleegd:). Deze groep bestond uit andere mensen dan de dag ervoor. Deze dag heb ik vooral opgetrokken met twee meisjes van Singapore. Na het abseilen ben ik met hun en een Franse jongen gaan luchen. Na de lunch was het jammer genoeg tijd om weer naar Church Point te gaan.
Het weekend van 21, 22 en 23 maart ga ik een weekendje naar Byron Bay! Ik ga dan op bezoek bij Maya. Verder heb ik deze week met drie meisje die in mijn omgeving leven afgesproken. In het weekend heb ik namelijk genoeg te doen, maar doordeweeks heb ik veel tijd over. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar een voetbalclub met de vraag of ik bij hun kan voetballen. Ik ben al een keer gaan trainen en dat is mij goed bevallen:).

Nou dit was het weer voor vandaag! Ik ga proberen om een keer per maand iets op mijn blog te zetten, maar ik beloof niets:). Als je meer wilt weten kun je natuurlijk altijd mailen, whatsappen en Skypen!

Heel veel liefs vanuit Church Point, Sydney!!
Joosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Joosje

Heey iedereen, Zoals de meesten van jullie weten werk ik momenteel als au pair in Sydney. Ik had eerst een ander blog, maar jammer genoeg werkt reismee.nl niet meer. Dus nu kunnen jullie mij hier volgens. Liefs Joosje

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 2956

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: